Pe 10 mai 2022, cu ocazia Zilei Regalității și a Zilei Independenței Naționale, Majestatea Sa Margareta, principesă moștenitoare și custode al coroanei române, a făcut o călătorie simbolică de la București la Galați, cu opriri în Ploiești, Buzău și Brăila. Nu a venit singură, ci însoțită de soțul ei, principele Radu Duda, și de una dintre surorile ei, principesa Sofia.
Nu știu cum au fost primiți în celelalte orașe, dar la Galați au fost întâmpinați de vreo două mii de oameni. Poate și pentru că a fost prima vizită aici a unor membri ai Casei Regale.
Familia regală a sosit la Galați cu Trenul Regal al României, compus dintr-o locomotivă tip GM (cea originală, cu aburi, fiind în curs de restaurare) și cinci vagoane: Vagonul Sufragerie, Vagonul Regelui, Vagonul Reginei, Vagonul Invitaților și Vagonul Casei Majestății Sale Regelui (adică al personalului). Trenul Regal a fost comandat de regele Ferdinand I în 1926 la uzinele „Ernesto Breda Construzioni Meccaniche” din Milano și livrat în 1928, la un an după moartea regelui. Până în 1947 a fost folosit constant de regina Maria, regele Carol II, regina mamă Elena și regele Mihai. Pe 3 ianuarie 1948, la câteva zile după abdicarea regelui Mihai, Trenul Regal a dus familia regală în exil; pe 16 decembrie 2017 a dus trupul neînsuflețit al regelui Mihai pe ultimul drum, din Gara Băneasa la Curtea de Argeș. În perioada comunistă, trenul a fost utilizat ocazional de liderii de atunci, Gheorghe Gheorghiu-Dej și Nicolae Ceaușescu. În acest tren, Gheorghiu-Dej a purtat discuții cu conducătorul U.R.S.S., Nikita Hrușciov, despre trupele sovietice din România, iar Ceaușescu cu președintele S.U.A., Gerald Ford, despre relațiile româno-americane. Din 2012, Trenul Regal a fost utilizat de principesa Margareta pentru efectuarea unor călătorii-simbol.
Și bineînțeles că nu am putut rata șansa de a vizita Trenul Regal al României, care reprezintă o mică parte a istoriei noastre din ultimul secol.
Lasă un răspuns