• Home
  • Contact
  • Despre autor
  • Termeni și condiții

Secretele Zeilor

  • Magazin
  • Seria „Secretele zeilor”
    • 1. Secretele Zeilor
      • The Secrets of the Gods
    • 2. Demonii Roșiei Montane
    • 3. Secretele Sionului
    • 4. Evanghelia zeilor
    • 5. Secretele Olimpului
  • Povești nemuricioase
    • 1. Divina parodie
    • 2. Dacia preisterică
    • Confuckyous: Concepții anticoncepționale
  • Diverse
    • Religie
    • Politică
    • Presă
  • Drumeții

Misterele Bibliei: Genealogia lui Isus

Cumpără cărțile din seria „Secretele zeilor”

Genealogie

Cei care consideră Biblia cuvântul infailibil al unei divinități nu știu sau nu vor să știe multitudinea contradicțiilor din așa-numita „carte sfântă”. Care sunt mai mult decât evidente pentru cei neîndoctrinați în vreun fel. Din imensul șir al contradicțiilor biblice face parte și genealogia lui Isus.

Doar două dintre cele patru evanghelii neotestamentare abordează arborele genealogic al lui Isus, cea a lui Matei și cea a lui Luca. Marcu și Ioan nu își bat capetele cu așa ceva și pe bună dreptate, linia ancestrală a lui Isus dovedindu-se a fi o problemă mult prea întortocheată. Matei își prezintă versiunea de la Avraam la Iosif. Luca o ia în sens invers, de la Iosif până la primul om, Adam. Cum scopul acestei genealogii este de a demonstra că Isus este urmașul lui David, sau „Iisus Hristos, fiul lui David”, după cum îl numește Matei, ne vom ocupa doar de porțiunea de la David la Iosif. La Matei, în acest interval sunt 27 de persoane, iar la Luca 42. Această diferență are o explicație plauzibilă: Luca prezintă descendenții lui Natan, unul dintre fiii lui David, iar Matei pe cei ai lui Solomon, un alt fiu al miticului rege israelit. Rămâne un mister ori o adevărată minune divină cum s-a ajuns la Iosif din două ramuri diferite, calculate exclusiv pe linie paternă…

Prima mare problemă o reprezintă tatăl lui Iosif. La Matei, „Eleazar a născut pe Matan; Matan a născut pe Iacov; Iacov a născut pe Iosif”. Luca vorbește despre „Iosif, care era fiul lui Eli, fiul lui Matat, fiul lui Levi”. Cine era tatăl lui Iosif? Eli sau Iacov? La bunicul său lucrurile sunt mai simple. Ignorând diferența de doar o literă, Matan sau Matat sunt cu siguranță același personaj. Cu o generație mai în urmă, lucrurile se complică din nou. La Matei, străbunicul lui Iosif se numea Eleazar; la Luca, numele lui era Levi. Continuând până la David, numele din cele două liste diferă, cu câteva mici excepții. Ceea ce este normal, ținând cont că una prezintă urmașii lui Solomon, iar cealaltă pe ai lui Natan. Dar cum se poate ajunge din două ramuri diferite, numai pe linie paternă, la un singur individ, în acest caz Iosif? Răspunsul: sub nicio formă nu este posibil așa ceva. Indiferent cât s-ar fi combinat între ei membrii celor două ramuri, nu se poate ajunge la același individ atât timp cât sunt luați în calcul doar mebrii de sex masculin ai celor două liste. Dacă Iosif ar fi avut doi tați biologici, ceea ce deja reiese din compararea celor două liste, lucrurile ar fi fost logice. Însă în viața reală așa ceva nu este posibil.

Dacă acceptăm versiunea oficială a Bibliei, că evangheliile prezintă două genealogii diferite, a lui Solomon și a lui Natan, mai apare o problemă: unele personaje sunt pe ambele liste. L-am văzut deja pe bunicul lui Iosif, Matan / Matat. Stră-strănepotul lui Solomon se numea Ioram, în timp ce stră-strănepotul lui Natan purta numele Iotam. Să fie același personaj cu o literă schimbată în nume, ca în cazul bunicului lui Iosif, ori avem parte de o coincidență? Dacă putem încerca să punem pe seama întâmplării asemănarea dintre Ioram și Iotam, nu putem face același lucru la nesfârșit. Matei spune: „Iehonia a născut pe Salatiel; Salatiel a născut pe Zorobabel; Zorobabel a născut pe Abiud”. La Luca îl găsim pe „Resa, fiul lui Zorobabel, fiul lui Salatiel, fiul lui Neri”. Sub nicio formă nu putemGenealogy_of_Jesus_mosaic_at_Chora_(1) considera o coincidență menționarea în ambele liste a lui Zorobabel și a tatălui său, Salatiel. Cum puteau fi aceștia și urmașii lui Solomon, și ai lui Natan? Cum puteau face parte din două ramuri genealogice diferite, în care au fost luați în calcul doar membrii de sex masculin? Și nu vorbim doar despre cei doi, ci și despre Iosif, Matan / Matat și Ioram / Iotam! Teologii au încercat să elimine această contradicție susținând că Luca a prezentat de fapt genealogia Mariei, nicidecum pe a lui Iosif. Însă această scuză ieftină contrazice Biblia, Luca afirmând foarte clar că „Iisus Însuşi era ca de treizeci de ani când a început (să propovăduiască), fiind, precum se socotea, fiu al lui Iosif, care era fiul lui Eli, fiul lui Matat, fiul lui Levi, fiul lui Melhi…”, la fel cum Matei spune la fel de clar că „Eleazar a născut pe Matan; Matan a născut pe Iacov; Iacov a născut pe Iosif, logodnicul Mariei, din care S-a născut Iisus, Care se cheamă Hristos”. Pe cine ar trebui să credem? Pe teologi sau Biblia, care e considerată „cuvântul lui Dumnezeu”? Ca să se încurce și mai mult lucrurile, Evanghelia lui Iacov susține că tatăl Mariei se numea Ioachim, în timp ce Coranul îl numește Imran, nume total diferite de Eli și de Iacov. Chiar dacă am adopta varianta teologilor pentru o clipă, tot n-ar avea logică. Presupunând că Maria era fiica lui Eli iar Iosif al lui Iacov (ori invers, că nu are importanță), în cele două genealogii diferite, făcute pe linie paternă, tot apar aceleași personaje: Matan / Matat, Ioram / Iotam, Salatiel și Zorobabel, ceea ce este complet ilogic. Oricâte calcule am face, cel puțin una dintre cele două genealogii este imposibilă. Însă care?

Dacă cele două evanghelii neotestamentare se contrazic reciproc, dovedind că Biblia nu poate fi sub nicio formă cuvântul unei entități superioare, cea a lui Matei e contrazisă și de Vechiul Testament. În Cartea Întâia a Cronicilor sunt enumerați urmașii lui Solomon, la fel ca în Evanghelia lui Matei. La fel doar în anumite privințe, pentru că și între aceste două cărți există diferențe semnificative. Primele 6 nume sunt identice: Solomon, Roboam, Abia, Asa, Iosafat și Ioram. Apoi, la Matei dispar câteva delete-key1personaje. La Matei citim „Ioram a născut pe Ozia; Ozia a născut pe Ioatam”, în timp ce în Cronici găsim „Fiul acestuia este Ioram, al acestuia este Ahazia şi al acestuia este Ioaş. Fiul lui este Amasia, al acestuia este Azaria, iar al acestuia este Ioatam”. Presupunând că Ozia și Ahazia sunt același individ, dintr-un singur foc la Matei au dispărut 3: Ioaș, Amasia și Azaria. Teologii consideră că dispariția lor este îndreptățită. În Cartea a Treia a Regilor, zeul Yahweh amenința: „voi stârpi din ai lui Ahab pe cei de parte bărbătească” (21:21). În Ieșirea 20:5 este descris modul în care se aplică pedeapsa divină: „Eu, Domnul Yahweh al tău, sunt un Dumnezeu zelos, care pedepsesc pe copii pentru vina părinţilor ce Mă urăsc pe Mine, până la al treilea şi al patrulea neam”. Soția regelui Ioram și mama lui Ahazia era Atalia, fiica lui Ahab. Prin urmare, conform amenințării lui Yahweh, ar trebui să dispară 3 sau 4 generații de urmași ai lui Ahab, adică Ahazia, Ioaș, Amasia și Azaria. Ultimii 3 au dispărut din Evanghelia lui Matei, însă nu și primul. Matei îl numește Ozia iar Cronicile Ahazia. Este fără îndoială același personaj, ținând cont că în alte cărți ale Vechiului Testament el este numit Ohozia. Dacă blestemul lui Yahweh ar fi avut un rezultat real, ceea ce ar fi dus la dispariția a 3 sau 4 generații de urmași ai lui Ahab, cum se face că primul, Ozia / Ohozia / Ahazia, nu a dispărut, ci doar următorii 3? Și din moment ce ei n-au dispărut decât din lista lui Matei, dar nu și în realitate, conform Vechiului Testament, înseamnă că blestemul lui Yahweh nu s-a îndeplinit. Prin urmare, eliminarea celor 3 din lista neotestamentară nu poate fi pusă pe seama pedepsei divine aplicată de zeul evreilor urmașilor lui Ahab.

După cei 3 dispăruți, din nou avem 6 personaje comune ambelor liste (Ioatam, Ahaz, Iezechia, Manase, Amon și Iosia), însă minunea nu durează prea mult și mai dispare unul. La Matei, „Iosia a născut pe Iehonia şi pe fraţii lui, la strămutarea în Babilon”, iar în Cronici „Fiii lui Iosia au fost: întâiul născut Iohanan, al doilea Ioiachim, al treilea Sedechia şi al patrulea Şalum. Fiii lui Ioiachim au fost: Iehonia, fiul lui; Sedechia, fiul lui”. În prima, Iosia este tatăl lui Iehonia, iar în a doua e bunicul lui. Se pare că Ioachim a fost eliminat ca să-i iasă numărătoarea lui Matei, care scria că: „toate neamurile de la Avraam până la David sunt paisprezece; şi de la David până la strămutarea în Babilon sunt paisprezece; şi de la strămutarea în Babilon până la Hristos sunt paisprezece neamuri” (1:17). Conform istoriei oficiale a evreilor, Iehonia a fost detronat și dus ca sclav în Babilon, alături de o mare parte a poporului iudeu. De la David până la Iehonia sunt 15 generații (fără cei 3 eliminați mai devreme). Astfel, ca să iasă la numărătoare 3 grupe de câte 14 (numerologia fiind o parte extrem de importantă a misticismului evreilor), Ioachim, tatăl lui Iehonia, a fost considerat cantitate neglijabilă și eliminat din listă. Ceea ce i-a dat totuși calculele peste cap lui Matei, deoarece de la Iehonia până la Isus au mai rămas 13 generații. Dacă nu l-a dus capul să nu-l șteargă pe Ioachim, ci să-l mute mai jos, ca să iasă numărătoarea…

În ambele cărți, fiul lui Iehonia este Salatiel, pe care îl întâlnim și în Evanghelia lui Luca. Numai că problema se complică din nou: dacă în cele două evanghelii, a lui Matei și a lui Luca, Zorobabel este fiul lui Salatiel, în Cartea Întâia a Cronicilor este nepotul său: „Fiii lui Iehonia, cel dus în robie, au fost: Salatiel, Malchiram, Pedaia, Şenaţar, Iecamia, Hoşama şi Nedabia. Iar 205px-Zerubbabelfiii lui Pedaia au fost: Zorobabel şi Şimei”. Cartea întâia a lui Ezdra, Cartea lui Neemia și Cartea lui Agheu din Vechiul Testament confirmă varianta evangheliilor, numindu-l „Zorobabel, fiul lui Salatiel”. Dacă ar fi un meci, Salatiel ar câștiga poziția de tată a lui Zorobabel cu scorul de 5 la 1. De la Zorobabel, fiecare dintre cele 3 cărți biblice alege un drum diferit. Luca vorbește despre „Resa, fiul lui Zorobabel”, Matei afirmă că „Zorobabel a născut pe Abiud”, iar Cronicile spun că „fiii lui Zorobabel au fost: Meşulam şi Hanania, şi sora lor Şelomit”. Trei variante diferite în Biblie despre un singur personaj! Era de așteptat ca redactorii biblici să se pună de acord mai ales în cazul lui Zorobabel, care este unul dintre eroii evreilor, el fiind cel care a adus acasă iudeii eliberați din Babilon, a construit templul din Ierusalim și a guvernat provincia persană Iudeea. Dar probabil avem așteptări prea mari din partea unora care au trăit acum două milenii și jumătate…

Dacă cele două genealogii biblice ale lui Isus sunt întortocheate, a mai apărut o variantă, care să le dea de tot peste cap. Filosoful grec Celsus scria în secolul al doilea că unii evrei susțineau că Isus a fost fiul unui soldat, numit Panthera. Episcopul Epiphanius din Salamis a încercat în secolul patru să repare ce a stricat Celsus, afirmând că Iacov, tatăl lui Iosif în Evanghelia lui Matei, era poreclit Panther. Se pare că nimeni n-a preluat ipoteza fantezistă a lui Epiphanius. Mai mult, în Evul Mediu, mai multe texte din Talmud l-au numit pe Isus fiul lui Pantera / Pandera, pe care l-au considerat a fi un soldat roman. În 1859, în Bingerbruck BMV-Pregnancy-Testdin Germania s-au descoperit mormintele a 9 soldați romani. Spre disperarea capilor creștinismului, unul dintre morminte îi aparținea soldatului Tiberius Iulius Abdes Pantera din Cohorta 1 Saggitariorum, care a trăit între anii 22 î.e.n. – 40 e.n. Piatra de mormânt menționa că soldatul era originar din Sidonia și că a făcut parte din armată timp de 40 de ani. În acea perioadă, Cohorta 1 Saggitariorum a staționat în Iudeea și mai apoi în Bingen din Germania. Ceea ce înseamnă că în momentul nașterii lui Isus, conform ipotezei oficiale, în Iudeea se afla într-adevăr (cel puțin) un soldat numit Pantera. Dacă este vorba despre același soldat din Talmud și din povestea lui Celsus, n-avem cum să știm. Dar măcar această variantă este mult mai puțin încurcată decât genealogia lui Isus din Noul Testament. Însă în veci creștinismul nu va accepta această ipoteză din cel puțin două motive: ar demonstra că Isus nu era de natură divină și că nici nu era un urmaș al lui David, așa cum încearcă să demonstreze cele două genealogii neotestamentare.

De ce era nevoie ca Isus să fie neapărat un urmaș al lui David? Pentru a se împlini profețiile Vechiului Testament referitoare la Mesia, salvatorul evreilor. În Cartea a Doua a Regilor, profetul Natan îi proorocește regelui David: „Iată Domnul îţi vesteşte că-ţi va întări casa, iar când se vor împlini zilele tale şi vei răposa cu părinţii tăi, atunci voi ridica după tine pe urmaşul tău, care va răsări din coapsele tale şi voi întări stăpânirea sa. Acela va zidi casă numelui Meu şi Eu voi întări scaunul domniei lui în veci. Eu voi fi aceluia tată, iar el Îmi va fi fiu; de va greşi, îl voi pedepsi Eu cu toiagul bărbaţilor şi cu loviturile fiilor tree-of-the-state-of-muscovyoamenilor, dar mila Mea nu o voi lua de la el cum am luat-o de la Saul, pe care l-am lepădat înaintea feţei tale. Casa ta va fi neclintită, regatul tău va rămâne veşnic înaintea ta şi tronul tău va sta în veci” (7:12-15). În Psalmi, Yahweh vorbește despre aceeași promisiune făcută lui David: „Făcut-am legământ cu aleşii Mei, juratu-M-am lui David, robul Meu: Până în veac voi întări seminţia ta şi voi zidi din neam în neam scaunul tău” (88:4-5) și „Din rodul pântecelui tău voi pune pe scaunul tău” (131:11). Profeția se întâlnește și la Isaia: „Jilţul lui se va întări prin milostivire şi pe el va şedea de-a pururi în cortul lui David un judecător apărător al pricinei drepte şi râvnitor dreptăţii” (16:5), dar și la Ieremia: „Iată vin zile, zice Domnul, când voi ridica lui David Odraslă dreaptă şi va ajunge rege şi va domni cu înţelepciune; va face judecată şi dreptate pe pământ. În zilele Lui, Iuda va fi izbăvit şi Israel va trăi în linişte” (23:5-6). Tot Isaia proorocea: „O Mlădiţă va ieşi din tulpina lui Iesei (tatăl lui David) şi un Lăstar din rădăcinile lui va da. Şi Se va odihni peste El Duhul lui Dumnezeu, duhul înţelepciunii şi al înţelegerii, duhul sfatului şi al tăriei, duhul cunoştinţei şi al bunei-credinţe (…) Pe cel aprig îl va bate cu toiagul gurii Lui şi cu suflarea buzelor Lui va omorî pe cel fără de lege. (…) Atunci lupul va locui laolaltă cu mielul şi leopardul se va culca lângă căprioară; şi viţelul şi puiul de leu vor mânca împreună şi un copil îi va paşte. Juninca se va duce la păscut împreună cu ursoaica şi puii lor vor sălăşlui la un loc, iar leul ca şi boul va mânca paie; pruncul de ţâţă se va juca lângă culcuşul viperei şi în vizuina şarpelui otrăvitor copilul abia înţărcat îşi va întinde mâna. Nu va fi nici o nenorocire şi nici un prăpăd în tot muntele Meu cel sfânt! (…) Şi în vremea aceea, Mlădiţa cea din rădăcina lui Iesei va fi ca un steag pentru popoare; pe Ea o vor căuta neamurile şi sălaşul Ei va fi plin de slavă (…) Atunci pizma lui Efraim va înceta şi duşmanii lui Iuda vor fi zdrobiţi (…) se vor avânta în latura Filistenilor la apus şi vor jefui împreună pe feciorii răsăritului; asupra Edomului şi Moabului îşi vor întinde mâna lor, şi copiii lui Amon vor asculta de ei. Domnul va seca limba de mare a Egiptului şi mâna Lui va ameninţa groaznic Eufratul, şi-l va împărţi în şapte râuri şi se va putea trece cu piciorul” (11:1-15). Aceste profeții sunt amintite și în Noul Testament. În Evanghelia lui Luca, un înger îi spune Mariei: „Şi iată vei lua în pântece şi vei naşte fiu şi vei chema numele lui Iisus. Acesta va fi mare şi Fiul Celui Preaînalt se va chema şi Domnul Dumnezeu Îi va da Lui tronul lui David, părintele Său. Şi va împărăţi peste casa lui Iacov în veci şi împărăţia Lui nu va avea sfârşit” (1:31-33). Iar în Epistola către Romani, Pavel vorbește despre evanghelia lui Dumnezeu „pe care a făgăduit-o mai înainte, prin proorocii Săi, în Sfintele Scripturi, despre Fiul Său, Cel născut din sămânţa lui David, după trup” (1:2-3), amintind și de profeția lui Isaia: „Şi Se va arăta rădăcina lui Iesei, Cel care Se ridică să domnească peste neamuri; întru Acela neamurile vor nădăjdui” (15:12).

Deși toate aceste profeții păreau să se fi îndeplinit prin Isus, mai apare o problemă în Vechiul Testament: sunt incompatibile cu cele ale lui Ieremia. Referindu-se la Iehonia, strămoș al lui Iosif în Evanghelia lui Matei, profetul spunea: „Aşa zice Domnul: «Scrieţi pe omul acesta ca lipsit de copii, ca om nenorocit în zilele sale, pentru că nimeni din neamul lui nu va mai şedea pe tronul lui David şi să domnească peste Iuda!»” (22:30). La fel și despre Ioachim, tatăl lui Iehonia, pe care Matei l-a eliminat din listă pentru că îi încurca numărătoarea: „De aceea, aşa zice Domnul despre Ioachim, regele lui Iuda: Nu va mai fi din el urmaş care să şadă pe scaunul lui David; trupul lui va fi aruncat în arşiţa zilei şi în frigul nopţii” (36:30). Conform ipotezei neotestamentare, Isus este urmaș al lui Ioachim și Iehonia și a stat pe tronul lui David. Ceea ce contrazice profețiile lui Ieremia. Din fericire pentru creștinism, s-a găsit o soluție rapidă pentru această contradicție, considerându-se că blestemul a fost ridicat deoarece Iehonia s-a căit în timpul exilului babilonian. Cu toate astea, apare o altă întrebare: a împlinit Isus profețiile despre urmașul lui David? Cu siguranță, nu! Iar asta din 3 motive:

– Isus nu a stat niciodată pe tronul ori „în cortul lui David”. El nu a fost niciodată rege al Israelului ori al Iudeei. În Evanghelia lui Ioan, Isus chiar spune: „Împărăţia Mea nu este din lumea aceasta. Dacă împărăţia Mea ar fi din lumea aceasta, slujitorii Mei s-ar fi luptat ca să nu fiu predat iudeilor. Dar acum împărăţia Mea nu este de aici” (18:36). Prin urmare, dacă tronul lui Isus era în ceruri, nu poate fi vorba despre cel al lui David, care a domnit pe Pământ, în Israel. Cel puțin în scripturile evreilor, dacă nu în realitate.

– Profeția din Cartea a Doua a Regilor nu este despre un urmaș îndepărtat al lui David: „Iată Domnul îţi vesteşte că-ţi va întări casa, iar când se vor împlini zilele tale şi vei răposa cu părinţii tăi, atunci voi ridica după tine pe urmaşul tău, care va răsări king-solomon2din coapsele tale şi voi întări stăpânirea sa”. Profetul Natan spune cât se poate de clar: în momentul în care David va muri, Yahweh va pune pe tronul Israelului pe unul dintre fiii regelui. Care nu poate fi decât Solomon, conform istoriei oficiale a evreilor. Despre acest fiu, adică despre Solomon, zeul afirmă că „Acela va zidi casă numelui Meu şi Eu voi întări scaunul domniei lui în veci”. Biblia susține că Solomon este cel care a construit primul mare templu al lui Yahweh în Ierusalim, așa că el este cel care „va zidi casă numelui Meu”. Restul afirmațiilor zeului se referă la același Solomon: „Eu voi întări scaunul domniei lui în veci. Eu voi fi aceluia tată, iar el Îmi va fi fiu; de va greşi, îl voi pedepsi Eu cu toiagul bărbaţilor şi cu loviturile fiilor oamenilor, dar mila Mea nu o voi lua de la el cum am luat-o de la Saul, pe care l-am lepădat înaintea feţei tale. Casa ta va fi neclintită, regatul tău va rămâne veşnic înaintea ta şi tronul tău va sta în veci”. Și Ieremia tot despre Solomon vorbește: „Iată vin zile, zice Domnul, când voi ridica lui David Odraslă dreaptă şi va ajunge rege şi va domni cu înţelepciune; va face judecată şi dreptate pe pământ. În zilele Lui, Iuda va fi izbăvit şi Israel va trăi în linişte”. Dacă ne luăm după Vechiul Testament, Solomon este acel înțelept despre care auzise tot Pământul, cel care a menținut pacea în imperiul creat de tatăl său, David. Cu alte cuvinte, în timpul domniei lui Solomon, Iuda era izbăvit iar Israel trăia în liniște. Iar Solomon nu e Isus, din câte știm noi…

– Profeția lui Isaia sub nicio formă nu se poate referi la Isus. În timpul vieții lui, acum două milenii, lupii nu locuiau laolaltă cu mieii, leoparzii nu se culcau lângă căprioară, copiii nu pășteau viței și pui de lei, junicile nu se duceau la păscut cu ursoaicele, vițeii și puii de urs nu locuiau împreună, leii nu mâncau paie iar bebelușii nu se jucau lângă culcușurile viperelor fără a păți ceva. Isus nu a fost „ca un steag pentru popoare”, pe care să-l caute neamurile, el propovăduind doar prin Iudeea, pentru iudei. În acea vreme, dușmanii lui Iuda nu au fost zdrobiți, ci dimpotrivă, Iudeea aflându-se sub stăpânire romană. Nu știm nici să-i fi jefuit atunci evreii pe filisteni la apus, pe „feciorii răsăritului” ori pe edomiți, moabiți sau amoniți. Afirmația „Nu va fi nici o nenorocire şi nici un prăpăd în tot muntele Meu cel sfânt!” este una complet falsă, ținând cont de desele revolte din acea vreme împotriva romanilor, care lăsau mereu în urmă bălți de sânge și numeroase cadavre. Yahweh n-a secat acum 2.000 de ani nici „limba de mare a Egiptului”, nici n-a împărțit Eufratul în șapte râuri, peste care să se poată „trece cu piciorul”. Doar dacă toate acestea nu s-au petrecut într-un univers paralel, nu putem considera că se referă la perioada vieții lui Isus, așa cum interpretează creștinii.

Așa-zisele profeții ale Vechiului Testament despre Solomon ori despre un Mesia viitor, care va apărea la sfârșitul timpului, au fost înțelese greșit de creștini și atribuite lui Isus, pentru a părea că el este salvatorul așteptat de evrei. La fel s-a procedat și cu Flight-into-Egypt-01multe alte proorociri. Amuzantă este interpretarea cuvintelor lui Osea: „Când Israel era tânăr, Eu îl izbeam, şi din Egipt am chemat pe fiul Meu” (11:1). Este evident că fiul lui Yahweh, chemat din Egipt, este poporul israelit. Osea chiar continuă, pentru a înlătura orice dubiu cu privire la identitatea „fiului”: „Cu cât Eu îi chemam, cu atât fugeau de dinaintea Mea şi jertfeau baalilor şi aduceau tămâieri chipurilor cioplite de idoli” (11:2). Evanghelia lui Matei este singura în care apare fuga în Egipt a Mariei, a lui Isus și a lui Iosif, de frica lui Irod care începuse să măcelărească nou-născuți. „Şi au stat acolo până la moartea lui Irod, ca să se împlinească cuvântul spus de Domnul, prin proorocul: «Din Egipt am chemat pe Fiul Meu»”, continuă senin Matei, care n-a reușit să-și dea seama că a inventat o poveste doar pentru că a înțeles greșit cuvintele lui Osea. Cuvinte care nu făceau parte dintr-o profeție, ci dintr-o relatare a unor evenimente demult apuse despre poporul israelit, nu despre vreun Mesia.

Probabil cea mai controversată este profeția referitoare la nașterea dintr-o fecioară. Matei spune în evanghelia sa: „Acestea toate s-au făcut ca să se împlinească ceea ce s-a zis de Domnul prin proorocul care zice: «Iată, Fecioara va avea în pântece şi va naşte Fiu şi vor chema numele Lui Emanuel, care se tâlcuieşte: Cu noi este Dumnezeu»” (1:22-23). Proorocul la care face referire Matei este Isaia. În cartea sa din Vechiul Testament, Isaia spunea: „Domnul meu vă va da un semn: Iată, Fecioara va lua în pântece şi va naşte fiu şi vor chema numele lui Emanuel. El se va hrăni cu lapte şi cu miere până în vremea când va şti să arunce răul şi să aleagă binele. Că înainte ca fiul acesta să ştie să dea la o parte răul şi să aleagă binele, pământul de care îţi este teamă, din pricina celor doi regi, va fi pustiit” (7:14-16). Este destul de evident că Isus nu s-a numit Emanuel și că nu există vreo legendă creștină care să specifice meniul său format doar din lapte și miere. Dacă citim tot capitolul 7 al Cărții lui Isaia, observăm că și aici Matei a înțeles doar ce a vrut el dintr-un paragraf scos din context. Adică nimic adevărat, ca să fim cât mai exacți. Isaia scrie că „Reţin, regele Siriei, împreună cu Pecah, fiul lui Remalia, regele lui Israel” s-au hotărât să atace Iudeea. Zeul Yahweh l-a trimis pe profetul Isaia la Ahaz, regele Iudeei, cu un mesaj menit să îl încurajeze: „Ia aminte, fii liniştit şi nu te teme şi inima ta să nu se slăbească din pricina acestor doi tăciuni care fumegă”. Chiar dacă „Aram a hotărât pustiirea ta, împreună cu Efraim şi cu fiul Remaliei”, regele ar trebui să știe că „Aşa zice Domnul Dumnezeu: «Aceasta nu va fi, nici nu se va împlini!»”. Isaia l-a sfătuit pe rege să-i ceară zeului un semn, care să confirme veridicitatea profeției: „Cere un semn de la Domnul Dumnezeul tău, în adâncurile iadului sau în înălţimile cele de sus”. Ahaz a refuzat categoric: „Nu voi cere şi nu voi ispiti pe Domnul!”. Isaia însă a insistat și le-a explicat tuturor celor prezenți care va fi semnul ce le va demonstra că au parte de protecția divină a lui Yahweh: „Ascultaţi voi cei din casa lui David! Nu vă ajunge să obosiţi pe oameni, de veniţi să obosiţi şi pe Dumnezeul meu? Pentru aceasta Domnul meu vă va da un semn: Iată, Fecioara va lua în pântece şi va naşte fiu şi vor chema numele lui Emanuel…”. În acest pasaj, pentru „fecioară” NG-Women-Green-eyes-760x427Isaia a folosit cuvântul „almah”, care desemnează o tânără aflată la vârsta pubertății, care nu a născut, deși este la vârsta care îi permite să facă asta. Termenul ebraic nu are nicio legătură cu virginitatea. O „almah” putea fi virgină sau nu, important era să fie adolescentă și să nu fi născut vreodată. Tot în Vechiul Testament, când servitorul lui Avraam căuta o soție pentru Isaac, el s-a rugat zeului său să îi trimită la fântănă o „almah” care să-i dea de băut lui și cămilelor sale. Aici, Rebecca a fost acea „almah”, adică adolescentă. Dacă era vorba despre virginitate, servitorul lui Avraam n-ar fi avut cum să-și dea seama dacă e fecioară doar privind-o. Miriam, tot o „almah”, este cea care trebuia să aibă grijă de nou-născutul Moise. În Cântarea Cântărilor 6:8 se spune că Solomon are 60 de regine, 80 de concubine și nenumărate „alamot”, pluralul pentru „almah”. Ținând cont că niciun rege nu își aduna femei pentru a se uita la ele, nu poate fi vorba despre fecioare, ci despre adolescente care nu au născut încă. Pasajul indică femeile cu care Solomon făcea sex: regine și concubine de vârste diverse, cu sau fără copii, dar și adolescente care nu au născut. Cu toate astea, „almah” a fost tradus în greacă prin „parthenos”, adică „virgină”, ceea ce l-a făcut pe Matei să înțeleagă greșit cuvintele lui Isaia. Profetul i-a spus regelui Ahaz că o „almah”, adică o adolescentă, va rămâne însărcinată și va naște un fiu, pe care îl va numi Emanuel. Înainte ca acest copil să crească, „pământul de care îţi este teamă, din pricina celor doi regi, va fi pustiit” și „va rade Domnul cu un brici, luat de împrumut de dincolo de Eufrat, pe regele Asiriei, capul, părul de pe trup şi îi va smulge şi barba”. Așadar, Isaia s-a referit la o adolescentă care a născut un băiat, pe care l-a numit Emanuel, în anul 734 î.e.n., nicidecum la Maria și la Isus. De fapt, fecioria Mariei nu există în Noul Testament decât în evangheliile lui Matei și Luca, cei doi care au întocmit arborii genealogici controversați ai lui Isus. Evangheliile lui Marcu și Ioan dar și epistolele lui Pavel nu menționează nașterea dintr-o virgină. Dacă și această parte a fost inventată pentru a se îndeplini o profeție prost înțeleasă, atunci înțelegem de ce lipsește din cea mai mare parte a Noului Testament.

Totuși descendența lui Isus, atât de încurcată și plină de falsuri ori de contradicții, are o rezolvare extrem de simplă. Atât în lista lui Matei, cât și în cea a lui Luca, Iosif este urmașul lui David. Însă, conform doctrinei creștine, Iosif nu a contribuit în vreun fel la concepția lui Isus. A fost tatăl lui adoptiv, prin urmare Isus nu putea fi considerat „din coapsele”, „din rodul pântecelui” sau „din sămânţa lui David, după trup”, ori „din tulpina lui Iesei”, atât timp cât nu aveau același sânge. Nimic din materialul genetic al miticului rege israelit nu avea cum să ajungă în Isus, ci poate doar în Iosif, dacă și-ar fi rezolvat problema celor două genealogii confuze. Teologii au încercat să explice această neregulă prin prisma moștenirii legale. Cu alte cuvinte, chiar dacă nu era fiul natural al lui Iosif, Isus devenea moștenitorul legal al lui Iosif,crown-and-thorns așadar urmaș al lui David. Și Luca ne spune că „Iisus Însuşi era ca de treizeci de ani când a început (să propovăduiască), fiind, precum se socotea, fiu al lui Iosif”. E drept că, pentru toată lumea care îl credea fiul lui Iosif, Isus era moștenitorul legal al tatălui său și descendentul lui David. Însă pentru cei care cunosc „adevărul” biblic, adică neamestecul genelor lui Iosif în concepția lui Isus, fiul Mariei nu poate fi sub nicio formă „din coapsele”, „din rodul pântecelui” sau „din sămânţa lui David, după trup”. Profețiile susțin că Mesia evreilor va avea ADN-ul lui David, nu că va fi un urmaș prin adopție. Prin urmare, Isus nu este urmașul lui David, ceea ce înseamnă că așa-zisele profeții mesianice nu s-au îndeplinit, iar Matei și Luca s-au chinuit inutil să compună genealogii confuze. Iar creștinii se văd puși în fața unei dileme, fiind nevoiți să-i aleagă tatăl lui Isus. Dacă era fiul lui Dumnezeu, nu era urmașul lui David, prin urmare nu putea fi Mesia evreilor. Dacă era fiul lui Iosif, e posibil să fi fost urmașul lui David (doar după ce s-ar fi clarificat inadvertențele dintre cele două genealogii), însă și-ar pierde descendența divină, implicit rolul de zeu în trinitatea creștină. Nu pot fi valabile ambele variante, după cum am văzut, și oricare dintre ele ar fi aleasă, niciuna nu ar fi destul de bună în lipsa celeilalte. Și atunci, ce e de făcut?

Ținând cont de mult prea multele inadvertențe, confuzii, interpretări eronate, minciuni și contradicții, s-a gândit cineva că poate povestea lui Isus nu este decât o mare invenție, la fel ca descendența lui din David?

mart. 25, 2015Claudiu-Gilian Chircu

Ţi-a plăcut? Dă mai departe:

  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X
  • Dă clic pentru a partaja pe Tumblr(Se deschide într-o fereastră nouă) Tumblr
  • Dă clic pentru a partaja pe Pinterest(Se deschide într-o fereastră nouă) Pinterest
  • Dă clic pentru a partaja pe Pocket(Se deschide într-o fereastră nouă) Pocket
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe Reddit(Se deschide într-o fereastră nouă) Reddit
  • Dă clic pentru partajare pe WhatsApp(Se deschide într-o fereastră nouă) WhatsApp
  • Dă clic pentru a trimite o legătură prin email unui prieten(Se deschide într-o fereastră nouă) Email
  • Dă clic pentru a imprima(Se deschide într-o fereastră nouă) Imprimare

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Similare

Confuckyous: Istoria secretă a ungurozaurilor maghiarieniMisterele Bibliei: Învierea lui Isus
Comments: 27
  1. Florin C
    28 mai 2015 at 12:17

    Doar naivii pot crede ca, dacă în timpurile noastre noi ne cunoaștem poate patru sau cinci generații anterioare, în acele timpuri, cu războaie, migrații forțate și analfabetism, „fiul de tâmplar” își cunoștea 42 de strămoși, adică pe toți din ultima mie de ani! Nu mai vorbesc ca, dacă ar fi o genealogie de sânge, faptul ca „Iosif” e „tatăl lui Iisus” rupe asa-zisa descendența din regele David, adică „dovada” ca Iisus e Mesia anunțat în VT. Sigur ca sunt alegorii, „bărbați care nasc bărbați”, stări de conștiința în evoluție. De aceea momentul conștiinței „Iesei”, care înseamnă „eu sunt” în multe limbi europene (je suis, io sono, yo soy) îl „naște” pe David, considerat „rege”. E momentul în care omul aflat pe un drum al autocunoasterii înțelege ca „regele” este egoismul din el, cel care ii conduce viata. Asa ca David „procreeaza cu o vaduva”, adică cu un subconștient căruia înainte ii „ucizi conștientul”, nu îl mai lași sa insamanteze, îl anulezi. De aceea Iosif, care reprezinta conștiința-martor, care nu mai are nevoie sa insamanteze subconștientul curat, din care am eliminat vechile frici și programe autodistructive, personificat prin Maria, îl „naște” pe Iisus, care personifica intenția altruista din om. „Mântuitorul” interior trebuie construit.
    În aramaica „bar” inseamna „fiu”, „aba” inseamna „tata”. Baraba nu e un nume, ci un contras, și înseamnă „fiul tatalui”, dorința egoista de a primi pentru sine. Exista în fiecare dintre noi. La fel, exista în noi și Iisus-ul ascuns, zis tot „fiul tatalui”, intenția altruista. Asta e semnificația mistica a Pastelui- „eliberează-l pe Baraba din tine și crucifica-l (fixează-l) pe Iisus”. Unde se întâmplă scena asta psihologica? pe „Golgota”, adică în capatzana omului.
    În orice plan al creatiei, fizic, mental sau spiritual, e nevoie de cele doua principii- masculin, activ, care „insamanteaza” sau fertilizeaza, și feminin, pasiv sau receptor, care gesteaza și apoi da expresie, sau „naște fiu”. În plan fizic, ele sunt femeia și bărbatul. În plan mental, este conștientul și subconștientul. Practic, subconștientul e „pantecele” creației mentale, conștientul are „datoria” de a-l „insamanta” cu idei pozitive, altfel subconștientul naște monștri, frici, temeri. În plan spiritual, sunt intenția de a darui și dorința da a primi. Hai sa ne uitam cu alți ochi la biblie, fiindcă Iisus, Baraba, Iosif, apostolii etc NU sunt persoane care au trăit pe Pământ, ci personificari ale anumitor stări de conștiința. Ca Imperiul Roman a fabricat religia creștină, motivele, modalitățile și procedeele prin care a făcut acest lucru sunt demonstrabile.
    „Și cei doi se vor lipi și vor fi un singur trup” sau „când din doi veți face unul” este misterul conștiinței, explica modul în care funcționează corect creația mentala. În Numeri 5, „Apa de gelozie”, scrie „femeia care și-a înșelat barbatul nu va avea copii”, adică subconștientul care a fost insamantat de altcineva decât de tine însuți nu are idei proprii, creații mentale originale, ci repeta ca un papagal, fără sa înțeleagă, ce i-au spus alții. În plan mental, preoții „preacurvesc”. Asta e sensul „curvei”- subconștientul insamantat de alții. Nu îl „ucizi cu pietre” fiindcă este vina noastră, a propriului constient, ca am permis asta- „dacă voi sunteți lipsiți de pacat aruncați primii piatra”. În greaca veche, „hamartia” care a fost tradusa prin „pacat” inseamna „lipsa atenției conștiente”. În alta parte scrie „bărbatul care nu se însoară e famen”. „Famen” inseamna impotent, și este adevărat nu în plan fizic, dar în plan mental, dacă nu îți insamantezi singur „femeia” ești, într-adevar, impotent, lipsit de putere mentala.

    ReplyCancel
    • Vril
      20 octombrie 2015 at 12:10

      Interesant, multi se intereseaza de exterior, cand solutia este de fapt in interior, subconstient

      ReplyCancel
  2. Florin C
    28 mai 2015 at 12:24

    Si, pentru cei ce doresc sa cunoasca adevarul… Iisus nu a existat. Conducerea Imperiului roman a inteles ca imperiul se poate destrama, fiind afectat de enorm de multe conflicte interne cu populatiile ocupate, dar si datorita discreditarii si satirizarii paganismului, care nu mai avea nici o credibilitate http://avram-marius.blogspot.ro/2013/12/isus-christos-o-inviere-profitabila.html si ca doar impunerea unei religii unice ar reinstaura controlul mental asupra populatiei, mult mai ieftin si mai eficient decat cel militar si politienesc. Flavienii au „demarat” procedura impunerii crestinismului, procesul fiind finalizat de Constantin. http://www.filmedocumentare.com/mesia-lui-cezar…/. In acest scop, l-au luat pe cronicarul iudeu get-beget Josephus si l-au botezat Flavius Josephus. http://ro.wikipedia.org/wiki/Iosephus_Flavius. In paralel, sectele esoterice au fost eliminate brutal, deoarece reprezentantii lor cunosteau semnificatiile spirituale ale acestui sistem numit „viata” si nu puteau fi constransi fizic, nefiindu-le teama de moarte… gnosticii, esenienii, druizii, nestorienii, zamolxienii, mai tarziu catarii si samanii, si altii. „Istoricitatea” lui Iisus e o minciuna , http://en.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_Jesus, dealtfel „Iisus”, ca si multe alte personaje mitologice care au aceeasi semnificatie de „constiintza christica”, nu au existat niciunul http://www.mixdecultura.ro/2014/06/o-altfel-de-istorie-religiilor/ Dealtfel, un studiu literar, stilistic, lexical, al bibliei, demonstreaza ca evangheliile au fost scrise, intr-un rastimp de vreo cinci sute de ani, de cel putin 600 de persoane! Nu prea avem unde sa „bagam” anii astia decat inainte de anul zero! http://www.filmedocumentare.com/cine-a-scris-biblia/. In perioada dintre anul 100 si pana la consiliul de la Niceea, grupuri de „crestini” fanatici au actionat, sub protectia Romei si a patriarhilor, ca niste gasti de cartier, ucigand pe cei ce se opuneau „directiei politice”, distrugand si arzand toate referintzele despre Iisus de dinainte de anul zero, inclusiv prin distrugerea renumitei biblioteci alecsandriene. http://www.descopera.ro/cultura/9187491-hypatia-din-alexandria-intaia-mare-matematiciana-a-lumii-antice . Iar aceste lucruri incep sa devina evidente in urma unor cercetari oneste si nepartinice. http://www.mediafax.ro/…/iisus-nu-a-existat-niciodata… Singura semnalare istorica a lui Iisus, cea facuta de istoricul roman de origine evreiasca Flavius Josephus (37 – 100 d.Hr.) s-a dovedit a fi un fals, un insert realizat cateva sute de ani mai tarziu de catre niste calugari crestini contrariati de faptul ca marele cronicar al Imperiului Roman nu a mentionat absolut nimic despre viata lui Iisus, desi povesteste amanuntit istoria iudeilor chiar in vremea in care a „trait” acesta. http://en.wikipedia.org/wiki/Josephus_on_Jesus

    ReplyCancel
  3. Vasile Balustrada
    7 iulie 2015 at 15:49

    In primul rand trebuie inteles ce este biblia. Biblia nu este o carte de istorie in care faptele sunt luate ca atare si sa nu mai mentionez ca in urma multiplelor traduceri s-a mai pierdut sensul unor pilde si invataturi. Biblia nu furnizeaza date exacte asa cum se asteapta toata lumea, ea, mai mult ,,functioneaza” ca un tipar. Am un tipar …. pentru o camasa si confectionez 100 de camasi. Toate camasile au fost facute cu acelasi tipar, de aici rezulta ca toate camasile au acceasi dimensiuni(marimea M) si se potrivesc la 60% din clienti. Iau acelasi tipar si las mai mult material pe margini, sau mai putin si fac camasi xxl si S. Cu un singur tipar si poti sa multumesti pe toata lumea.(aici am vb strict de camasi).
    Bbiblia nu se poate spune ca este adevarata sau falsa fiinca este doar un tipar. Problema apare atunci cand este folosit tiparul, se poate folosi faca si bine si rau si noi uitam cateodata binele fiindca din pacate este nesemificaticv in comparatie cu raul facut de oameni impotriva oamenilor.
    Nu trebuie sa crezi …. cerceteaza si iti vei da seama cat suntem de limitati suntem, vederea – intervalul (300÷700) nanometrii, auzul în gama 15-20.000 Hz. Pentru a merge mai departe trebuie sa evoluam spiritual si pentru asta trebuie folosit corect tiparul.
    Pentru Epicur toate percepțiile noastre senzoriale sunt adevărate, astfel că aisthesis, senzația este criteriul suprem al adevărului.

    ReplyCancel
    • Claudiu-Gilian Chircu
      8 iulie 2015 at 16:38

      Un tipar pentru ce? Bineînțeles că e important dacă este adevărată sau falsă. Dacă ai o matriță eronată, tot ce vei realiza cu ea va fi plin de erori.

      ReplyCancel
  4. Vasile Balustrada
    9 iulie 2015 at 10:00

    Scopul nostru pe pamant este sa mananci, sa bei, sa-ti bati nevasta sau barbatul, dupa caz, sa injuri, sa urasti, sa iubesti, sa fi sceptic, sa fi egoist, sa-ti fie frica, cald, frig, foame,sete, ……etc. Se pare ca foarte multi oameni isi accepta locul in turma si se lasa condusi din spate de un pastor care ii spune ca e in cer unu care te baga intr-un cazan la fiert daca nu iti golesti buzunarele.
    O greseala este sa nesocotim intelepciunea antica fiindca din vremurile acelea cine detinea informatia avea putere. Mai tarziu biserica si-a dat seama de putera informatiei si prin jurul anului 1500 biblia a fost interzisa pentru oameni de rand,realizand ce ,,arma’’ ar putea fi in mana unor oameni neindoctrinati, si au inceput procesul de degradare al bibliei. In jurul anului 1600 a aparut biblia King James in limba engleza.Aceasta se vroia o traducere completa si corecta, care sa nu includa neconcordantele celor aproximativ 50 de Biblii existente la data aceea.
    Tot ce ne inconjoara este in continua transformare. Fiinta umana este caracterizata prin ratiune, sentiment si vointa. Ar trebui sa intelegem ca si noi ar trebui sa evoluam, pe plan spiritual, si pentru asta avem nevoie sa fim indrumati ,,pe calea cea dreapta’’. Mai nou se sugereaza ca traim intr-un univers simulat, se discuta despre existenta ingerilor, demonilor,despre reincarnare despre spirite si suflete …. Informatie este destula numai trebuie sa o punem cap la cap.Sunt oameni care au reusit sa evolueze spiritual si au lasat in urma lor niste tipare (biblia,coranul,mantrele…samd) sub forma unor ivataturi. Contradictiile apar datorita pervertirii invataturilor transmise dar samburele de adevar e acolo trebuie numai sa il ,,simtim’’.Dupa William James: „O propoziție este adevarată dacă este utilă”.Despre biblie tot asa nu poti spune ca e falsa, chear da 90% sunt fabulatii si nonsensuri.

    ReplyCancel
  5. Catalina Gologan
    23 august 2015 at 17:09

    Domnule Claudiu!
    Dupa fotografia dvs. nu pareti sa aveti mai mult de 35 de ani.
    Deci, fizic vorbind, nu ati avut efectiv timp sa cititi, studiati si concepe/scrie atat de mult tocmai intr-un domeniu atat de vast si coplicat (religie/zei/mitologie/psihologie, s.a.m.d.).
    Asa incat va intreb – daca puteti sa fiti sincer si sa raspundeti la intrebare: de unde va copiati articolele postate pe acest site/blog? Intrebarea esta sustinuta si de argumentul ca in cazul in care dvs. ati fi fost autorul real a tot ce ati postat, nu aveati decat sa puneti tot materilalu intr-o carte care ar fi avut un succes fabulos si v-ar fi adus si venituri mari din drepturi de autor! Altfel, v-ati marginit doar la nivelul unui blog de unde va pot fi copiate articolele de alte persoane pe principiul ca „pot copia si eu de la unul care a copiat la randul lui”.
    Si sa nu imi raspundeti ca exista legea drepturilor de autor (intr-o tara in care majoritatea legilor reprezinta o maculatura pe care o incalca oricine, de la varf in jos)!
    Catalina Gologan

    ReplyCancel
    • Claudiu-Gilian Chircu
      24 august 2015 at 0:03

      Doamnă / domnișoară Cătălina!
      Am 34 de ani. Am început să studiez religiile de la 5 ani, când am citit pentru prima oară Biblia. Bineînțeles că studiul la acea vârstă se rezuma doar la o înțelegere specifică vârstei. În timp, când gândirea mi s-a dezvoltat, am început să înțeleg din ce în ce mai bine informațiile acumulate. Nu m-am rezumat doar la studiul mitologiei, deoarece aria mea de interese e ceva mai lărgită. Istoria m-a fascinat încă de la grădiniță, când am și învățat pe de rost „Muma lui Ștefan cel Mare” a lui Bolintineanu, fascinație care a crescut datorită orelor de istorie din școală. Psihologia a fost un hobby apărut în adolescență din necesitatea de a înțelege oamenii noi cu care intram în contact. Cu paranormalul am făcut cunoștință imediat după așa-zisa revoluție din 1989, tatăl meu cumpărând toate cărțile și revistele de gen pe care le vedea. În timp am avut ocazia de a studia nu doar teoretic o mică parte din toate acestea, ci și practic. Am vizitat câteva locuri istorice, mi-au căzut pe mână câteva obiecte antice. Am fost prezent la procesiuni religioase ale unor diverse culte, iar la 15 ani chiar am reușit să distrug filiala din Galați a sectei „Fiii luminii”, care era pe vremea aceea condusă de o doamnă cu reale capacități extrasenzoriale. Am cunoscut oameni cu diverse puteri, m-am lovit de atacuri psi și chiar am reușit un scurt dialog cu entități non-umane. Experiențele paranormale la care am fost martor direct și indirect ar putea umple câteva pagini, așa că prefer să le păstrez pentru mine. Încerc să testez practic ori de câte ori am ocazia tot ce se poate din cunoștințele acumulate în acești ani. „Deci, fizic vorbind”, am avut destul timp să studiez.
      Întrebarea dumneavoastră mă amuză și mă dezamăgește în același timp. Ar putea să mă și jignească, dar prefer să nu despic întotdeauna firul în patru. O gândire logică ar găsi și o altă variantă în afara celei pe care ați prezentat-o. Ați tras o concluzie fără a deține destule informații și, așa cum se întâmplă de cele mai multe ori, e o concluzie total eronată. Absolut tot materialul de pe acest site îmi aparține, exceptând poezia „The Secrets of the Gods”, compusă de o prietenă ca semn de apreciere pentru ceea ce scriu. Ceea ce am și specificat de fapt în respectiva postare. Materialul chiar va fi pus într-o carte începută acum 4 ani și care sper că va fi finalizată într-un viitor nu prea îndepărtat. Blogul (care a devenit site abia la începutul acestui an) poartă numele cărții și a apărut pentru a testa reacția publicului. Am publicat aici părți din viitoarea carte, pe sărite, pentru a observa cum va fi privită și înțeleasă. Surprinzător, reacțiile au fost peste măsura așteptărilor. Cum cititorii s-au înmulțit și au cerut mai mult, le-am oferit fiecare capitol pe măsură ce era terminat. Pe prima pagină a site-ului, mare cât să sară în ochi, se găsește cuprinsul. Dacă totuși l-ați omis, îl găsiți aici: https://secretelezeilor.ro/secretele-zeilor-cuprins/. Titlurile colorate în roșu reprezintă capitolele finalizate, cele în albastru sunt în curs de modificare iar cele în gri deocamdată nu există. Iar o mare parte din restul articolelor, în special cele pe tema religiei, vor fi incluse în următoarea carte, „Secretele Sionului”. Însă iau lucrurile în ordine și deocamdată îmi bat capul cu prima.
      Dacă vreți neapărat să aflați când am timp să citesc și să scriu, vă pot lămuri și în această privință. Citesc pe fugă, atunci când am timp (în cadă, pe WC, când mănânc, în autobuz). Scrisul, de asemenea, în funcție de timp. Când vin noaptea de la muncă sau în zilele libere. Cât am lucrat în Cipru, de exemplu, ajungeam de la muncă pe la vreo 1 noaptea, până dimineața la 7 citeam sau scriam, dormeam până la 12, apoi plecam la serviciu. „Deci, fizic vorbind”, am avut timp și pentru așa ceva.
      Nu știu dacă ar avea „un succes fabulos” dar știu că nu m-aș îmbogăți din drepturile de autor. În niciun caz în România. Pentru că nu vreau să mă rezum la țara noastră, cartea va fi tradusă în engleză. Deja se lucrează la traducere, mulțumită unui cititor fidel.
      Nu mă interesează dacă îmi copiază unii articolele. Nu scriu pentru bani sau faimă, ci pentru a deschide minți. Pentru a aduce o mică schimbare într-o lume din ce în ce mai murdară. Pentru a lăsa în urmă ceva care să conteze măcar într-o mică măsură. Nu trebuie să fie chiar totul comercial. Unele lucruri sunt mai importante decât banii.
      Nu-mi pasă nici că majoritatea încalcă legile după cum au chef. N-au decât să facă ce vor. Însă ulciorul nu merge de foarte multe ori la apă. Legea drepturilor de autor e reală, ușor de aplicat și îmi pot oricând diversifica existența cu un proces. Am câștigat deja două și îl pregătesc pe al treilea, așa că nu mă sperie în vreun fel vizitele la tribunal. Însă deocamdată prefer să nu-mi irosesc timpul și energia cu așa ceva, alegând în schimb ceva constructiv. Cel puțin deocamdată.
      Îmi pare rău că v-ați format o părere greșită despre mine. Dacă m-ați fi întrebat înainte de a trage concluzii, poate aș fi reușit să vă aduc lămuririle necesare. Dar fiecare reacționează după cum crede că e mai bine, ceea ce nu e problema mea. Sper măcar că am reușit să vă răspund la întrebarea „de unde va copiati articolele postate pe acest site/blog?”. Cum sper că ați înțeles și că nu toți suntem niște mici Ponta, însușindu-ne meritele altora pe care i-am plagiat.

      ReplyCancel
  6. Catalina Gologan
    23 august 2015 at 17:30

    xxxxxxxxxxxxxxxxxx 1

    ReplyCancel
  7. Catalina Gologan
    25 august 2015 at 16:51

    Va multumesc pentru amplul dvs. raspuns. Nu am dorit sa va jignesc, ci pur si simplu am vrut un raspuns sincer, pe care sper ca l-am obtinut ! Daca intr-adevar asa este cum afirmati, atunci nu pot decat sa ma inclin si sa va asigur de tot respectul meu, respect pe care vi-l voi purta numai in cazul in care sunteti de buna credinta, adica daca credeti cu toata taria in ceea ce scrieti ! Daca insa doar testati reactii si aruncati in spatiul public conceptii/concepte de care nu sunteti nici dvs. sigur, fiind chiar dvs. insiva in „cautari”, nu uitati cateva lucruri extrem de importante:
    1.Responsabilitatea extraordinar de mare pe care v-o asumati fata de oamenii/sufletele care va citesc ideile;
    2.Faptul ca veti da socoteala si veti raspunde la sfarsitul propriei vieti pentru fiecare cuvant nefolositor si rau pe care l-ati raspandit in spatiul public, smintind si bulversand minti/suflete pe care le-ati intors/deturnat de la drumul lor;
    3.Nu puteti afirma ca ati vrut sa vedeti doar reactiile publicului, atat timp cat articolele dvs. au o capacitate foarte mare de influentare, formand convingeri. Am sa va dau un exemplu: o prietene de-a mea din Bucuresti (de la care am aflat de blogul dvs.) mi-a spus ca dupa ce a inceput sa citeasca materialele pe care le-ati scris/scrieti, pur si simplu si-a pierdut credinta si timp de 1 an de zile nu s-a mai putut ruga !;
    4.Apropos de entitatile non umane cu care ati spus ca ati intrat in contact, va provoc sa va ganditi extrem de serios la natura lor, la felul in care v-au influentat – facandu-va sa-i influentati si dvs. pe altii intr-un anume fel – si sa va intrebati din ce spatiu provin. Chiar daca nu credeti in demoni, asi dori sa va spun ca cea mai mare satisfactie a lor (daca doriti numitii entitati malefice) este ca lumea sa nu creada in ei !;
    Nu va jucati deci cu sufletele si mintile oamenilor pentru ca – daca nu ati aflat pana acum – nu tot ce vrem sa facem ne este permis in aceasta viata (ma refer la oameni responsabili, evoluati). Altminteri, raspunderea si judecarea fiecaruia pentru faptele si vorbele sale va fi inimaginabila pentru noi, oamenii !
    Catalina Gologan

    ReplyCancel
    • Claudiu-Gilian Chircu
      26 august 2015 at 0:44

      Doamnă Gologan, dacă nu voiai să mă jignești, m-ai fi întrebat dacă eu sunt autorul, în loc să mă întrebi de unde am copiat. Logica elementară spune că trebuie să întrebi înainte de a trage concluzii, dar probabil ai considerat că e mai ușor să sari primul pas. Prin acuzația de plagiat / furt intelectual m-ai făcut și hoț, și mincinos. Iar acum mă acuzi că aș fi un manipulator care se joacă „cu sufletele si mintile oamenilor” și un satanist pe care l-au influențat demonii pentru a influența și el masele. Dacă ți se pare normal să jignești în mod repetat un om despre care nu știi absolut nimic, doar pentru că înțelegi tu greșit orice spune, înseamnă că ai mari probleme la mansardă. Păcat că nu ai și cei 7 ani de acasă, care să te fi învățat să-i respecți pe ceilalți, pentru că trăiești printre oameni totuși, nu în junglă.
      1. Nu am nicio responsabilitate față de nimeni. Nu bag nimănui nimic pe gât, ci doar îmi fac publice ideile. Ce face fiecare cu ele e doar problema lui, nu a mea.
      2. Voi da socoteală la sfârșitul vieții? De unde știi tu ce e după moarte? N-a reușit să afle nici măcar un singur om ce e dincolo în atâtea mii de ani de când există omenirea, dar tu ai aflat? Adică tu ești mai cu moț decât cei mai mari oameni de știință, filosofi, genii, etc.? Aroganța ta m-ar amuza dacă n-aș fi întâlnit-o la toate oițele drept-cretincioase cu care am dialogat vreodată. Mai spui și că eu smintesc și bulversez minți / suflete pe care le-am deturnat de la drumul lor? Cucoană, din câte observ, erai smintită dinainte, nu da vina pe mine pentru problemele tale psihice.
      3. Bineînțeles că pot să afirm că am vrut să văd reacția publicului la ideile mele. E ceva greșit în asta? Să ceri un feedback după o prezentare? Să vezi dacă publicul îți acceptă ori îți respinge ideile? Ori ți s-a pus pata să consideri că e greșit tot ce fac, ori chiar habar n-ai pe ce lume trăiești.
      4. Mă provoci să mă gândesc extrem de serios la natura lor? Tu ai impresia că am făcut vreun ritual satanic de invocare? Voodoo? Spiritism? Crezi că am sacrificat o virgină la miezul nopții în mijlocul unei pentagrame întoarse? Dar dacă aș fi dialogat cu o persoană posedată? Ori cu vocile pe care le auzea cineva, ce nu păreau a fi rodul unor probleme psihice? Dar dacă am dat peste o fantomă? Ori dacă am avut parte de o întâlnire de gradul III cu extratereștri? Sunt atât de multe variante posibile, pe care tu nu ești în stare să le vezi. Pentru tine sunt doar un satanist pe care demonii îl ajută să manipuleze oile lingătoare de moaște. După cum ziceam, ai probleme la mansardă.
      5. Nu am nevoie de respectul tău. Și nu pot crede cu tărie în ceva, din moment ce orice om inteligent își dă seama că nu poate cunoaște vreun adevăr absolut. Socrate și-a dat seama că, pe măsură ce află mai multe, de fapt nu știe nimic. Credința oarbă e pentru mințile slabe; oamenii inteligenți acceptă ideea că au doar variante posibile, nu adevăruri și că omul învață cât trăiește, prin urmare este un etern căutător. De asta religia e pentru cei mai puțin dotați intelectual.
      6. Mă bucur pentru prietena ta. Dacă și-a pierdut credința după ce mi-a citit articolele, înseamnă că are o minte care a ajutat-o să proceseze informațiile. Majoritatea credincioșilor nu au așa ceva.
      7. N-am spus niciodată că nu cred în demoni. Nu-mi pune în gură cuvinte pe care crezi că le-am spus sau pe care ți-ai dori să le spun. Și observ încă o mostră de aroganță cum iese la lumină: tu știi ce gândesc demonii și care e cea mai mare satisfacție a lor. De unde știi astea? Ți-au spus ei sau știi tu pur și simplu pentru că ești foarte deșteaptă? E doar o întrebare retorică, nu te grăbi să-mi răspunzi pentru că nu mă interesează.
      8. „Nu va jucati deci cu sufletele si mintile oamenilor”. Cine se joacă? Ai impresia că mi-am sacrificat cea mai mare parte a vieții pentru cercetare în joacă? Dacă le împărtășesc descoperirile mele oilor ca tine, pentru a le ajuta să iasă din mocirla în care le-au înfundat sistemele manipulatoare politice și religioase, ți se pare că mă joc? Bine te-au mai dresat stăpânii tăi…
      9. „nu tot ce vrem sa facem ne este permis in aceasta viata”. Din nou acea aroganță specifică ignoranților. Tu știi secretele vieții, tu știi ce ne este permis sau nu, tu cunoști absolut tot din lumea asta și celelalte. Ești o adevărată minune a naturii… Permite-mi să te trezesc la realitate: de fapt nu știi nimic, ci doar crezi că știi. Iar ceea ce crezi că știi e mult departe de adevăr. Dacă te-ai fi apropiat de el, ai fi știut că nu știi nimic.
      10. Nu ți-am cerut niciun sfat și nu înțeleg cum de îți permiți să îi dai sfaturi unui necunoscut. Din ce postură? De atotcunoscătoare? De geniu? De iluminată? De ce dai sfaturi? Pentru că tu știi mai bine decât alții? Pentru că ești atotcunoscătoare? Geniu? Iluminată? Cucoană, abține-te, că n-aș vrea să încep să râd la ora asta, că se trezește tot blocul.
      Ca să n-o mai lungim prea mult, să știi că mi-am dat seama care e problema ta. Te-a deranjat faptul că prietena ta și-a pierdut credința datorită articolelor mele. Ți-a recomandat să citești și tu. Însă tu, o credincioasă înfocată, o falnică oiță în turma Domnului și sclavă a unui dumnezeu imaginar, ai avut o revelație. Domnul tău te-a ajutat să realizezi că un simplu om nu ar putea avea o asemenea putere asupra unui credincios. Ceea ce înseamnă că nu ar putea fi vorba decât despre un satanist, pe care diavolul îl ajută să manipuleze creștini, să le distrugă credința pentru a-i ține departe de rai. Iar tu nu puteai lăsa un asemenea monstru să „smintească” și alte oițe pupătoare de moaște. Ai simțit nevoia să faci ceva, să îi zici ceva, să îl provoci, în speranța că se va deconspira și toată lumea va vedea că are intenții malefice. Astfel îl vei distruge, credincioșii vor fi în siguranță, tu îți vei asigura locul în rai iar dumnezeul tău îți va zâmbi și îți va face ștrengar cu ochiul. N-ai cum să nu câștigi o asemenea confruntare, doar îl ai alături de tine pe dumnezeul tău, care îi face oricând knock-out pe demonii manipulatorului satanist. Căci el se va întoarce călare pe un inorog roz, coborând pe curcubeu, și va împrăștia inimioare pentru credincioși și agheasmă pentru sataniști. Aleluia!
      Și totuși, n-ai nimerit-o nici de data asta. N-ai făcut decât să întărești ideea că credincioșii sunt bătuți în cap tare de tot. Nu e nicio luptă, niciun demon, niciun dumnezeu și nicio manipulare. Nu e decât o spălată pe creier cu spume la gură, care îl bâzâie pe unul care nu dă 2 bani pe fabulațiile ei. Pentru că realitatea e mult diferită de lumea imaginară în care se închid creștinopații. Acum oftică-te și mai tare, că ai de ce. 😉

      ReplyCancel
  8. Catalina Gologan
    27 august 2015 at 15:57

    Domnule Claudiu !
    Abandonarea tonului politicos folosit la primul dvs. raspuns si agresivitatea celui de-al doilea – desi cred ca nu am depasit limitele unui mesaj decent in care incercam sa exprim un punct de vedere – nu face decat sa confirme ura dvs. viscerala fata de crestinism si sa dezvaluie odata in plus cine va ghideaza mintea, din nefericire pentru dvs. fara ca sa fiti macar constient de asta…
    Asa cum Dumnezeu lucreaza prin oameni, tot asa si „celalalt” lucreaza tot prin oameni, dar de alt tip: inteligenti, progresisti, lucizi, ganditori, etc.
    Orice om de buna credinta, daca analizeaza cu putina atentie articolele dvs., nu poate decat constata de mila cui plangeti: baiatul/baietii cei nedrepti si rai din cer (indiferent ca-i numim Dumnezeu, An, Anu, Baal Hadad, El, Enlil, etc) i-au alungat si exilat pe Pamant pe baietii si fetele bune (Enki, Ea, Marduk, Inana, etc). Prin asta demonstrati ca ati facut deja o alegere in viata, iar daca va bucurati ca unii si-au pierdut credinta dupa citirea materialelor dvs., va invit sa va ganditi la ce puneti dvs. in locul a ceea ce le luati: speculatii, supozitii, incertituni, neincredere si multa nesiguranta…Adica NIMIC.
    De aceea, oricat veti continua sa fiti agresiv si violent in limbaj, nu uitati sase cuvinte: VETI FI JUDECAT SI VETI RASPUNDE !
    Ori credeti cumva ca am fost creati si traim degeaba pe aceasta planeta ?
    „Dupa faptele lor ii veti cunoaste…”
    Va doresc numai bine.

    ReplyCancel
    • Claudiu-Gilian Chircu
      27 august 2015 at 23:54

      Abandonarea tonului meu politicos se datorează lipsei de bun simț de care dai dovadă, prin jignirile repetate pe care mi le aduci. Dacă demonstrezi că ai crescut pe maidan, atunci politețea nu e pentru tine. Prin urmare, n-am de ce să o irosesc pe o asemenea ființă ca tine.
      Nu ai dreptul să îmi ceri explicații sau să mă judeci. Nimeni nu are dreptul ăsta, dar mai ales o oaie proastă. Da, ai citit bine. Ești proastă dar nu în limitele normalului, ci proastă de dai în gropi. Mă mir că ai reușit să deschizi calculatorul pentru a-mi murdări site-ul cu abjecțiile tale. Ești proastă pentru că habar n-ai pe ce lume trăiești, pentru că nu înțelegi nimic nici din ce se întâmplă în jurul tău, nici din ce îți spun alții. Ești proastă pentru că nu ești decât o sclavă și îți accepți jugul cu fericire. Nici nu mă mir că ești credincioasă, deoarece religia e doar pentru proști. Cine altcineva ar accepta de bună voie să fie numit „oaie” și „sclav”?
      Ești proastă deoarece consideri inteligența a fi lucrarea „diavolului”; la fel și deoarece consideri prostia a fi o binecuvântare divină. Diavolul lucrează prin oameni „inteligenti, progresisti, lucizi, ganditori”? Pe bune, cât de cretină poți să fii? Înțeleg că te-ai blocat pe „fericiți cei săraci cu duhul, că a lor este împărăția cerurilor”, dar Isus a mai spus una: „Fiți înțelepți ca șerpii și blânzi ca porumbeii”. Dar ești prea proastă ca să-ți înțelegi măcar propria ta carte sfântă.
      Ești proastă pentru că ai impresia că plâng de mila cuiva. În comentariul anterior spuneai că nu cred în demoni, acum că plâng de mila lor. E normal să te contrazici singură, la cât de proastă ești. Dacă relatez o întâmplare nu înseamnă că plâng de mila cuiva. De exemplu, dacă spun cuiva că o drept-cretincioasă incredibil de proastă m-a amuzat cu niște comentarii de toată jena, nu înseamnă că îți plâng de milă. Dar ești prea proastă pentru a înțelege logica elementară.
      Am spus că mă bucur pentru prietena ta deoarece a demonstrat că are minte, nu că mă bucur că și-a pierdut credința. Dar prostia nu te lasă să înțelegi nici măcar o propoziție simplă. În același timp, îmi pare rău pentru ea pentru că are asemenea prietene tălâmbe.
      Ești atât de proastă încât nu știi că ateii și agnosticii nu urăsc. Ei respectă viața în orice formă a ei și sunt conștienți că ura nu face decât să distrugă. Voi, credincioșii, sunteți învățați să îi urâți pe toți cei care nu sunt ca voi, să îi considerați dușmani, să încercați să îi convertiți sau să îi distrugeți. Cine nu e cu voi e împotriva voastră. Ateii și agnosticii, cei de alte religii, homosexualii, toți vă sunt dușmani. Timp de 2000 de ani ați adus doar distrugere și nu știu cât o să vă mai suporte pământul. Eu nu vă urăsc, doar mi-e silă de voi, oile bătute în cap și agresive, care încearcă să le bage celorlalți pe gât rahatul lor de religie. Să mă ciocnesc de voi e echivalent cu a călca în rahați pe stradă; nu urăști rahatul, doar ți-e silă de el. Tu însă mă urăști. Pentru că prietena ta a renunțat la prostii și a început să gândească datorită mie, pentru că mai sunt destui care au făcut la fel, pentru că arăt lumii minciunile din care e formată religia ta, pentru că religia ta e pe moarte și nu ai cum să oprești asta. Și pentru că ai impresia că din cauza oamenilor ca mine religia ta va dispărea. Măcar aici ai dreptate: chiar va dispărea rahatul vostru de religie. Doar așa omenirea va fi liberă.
      Pe lângă faptul că ești extrem de proastă și plină de ură, mai ai o „calitate”: mori de ciudă că exist și că scriu ceea ce scriu. Probabil te rogi la zeul tău imaginar să mă oprească în vreun fel; nu m-ar mira să îmi aprinzi lumânări la biserică sau să mă pui la blestem. Îți propun să te obișnuiești cu ideea: sunt aici, voi mai fi multă vreme și ceea ce scriu va ajunge la un număr cât mai mare de oameni, care își vor da seama că religia este formată numai din minciuni. Și oricât de mult te-ai zgâria pe față de ciudă, nu ai cum să oprești asta.
      În final îți amintesc ce scria apostolul Pavel în Epistola Întâia către Timotei: „Femeia să se înveţe în linişte, cu toată ascultarea. Nu îngăduiesc femeii nici să înveţe pe altul, nici să stăpânească pe bărbat, ci să stea liniştită.”. Deci ascultă-ți cartea sfântă, taci și învață!

      ReplyCancel
  9. daniloiu
    4 octombrie 2015 at 16:26

    Scuza-ma. Esti suburban. Prea suburban. E proasta adevarat. Adevarat pentru ca suporta jignirile tale si banuiesc ca te citeste in continuare.

    ReplyCancel
  10. Vril
    20 octombrie 2015 at 12:11

    Interesant florin

    ReplyCancel
  11. Stefan Nicola
    16 decembrie 2015 at 14:59

    NIMIC NU SE INTAMPLA FARA VOIA LUI DUMNEZEU. Parca asta era ideea…Nu?…Fiecare intelege din religie ce vrea el…Cei mai multi inteleg ca trebuie sa formeze o gasca care sa dea in cap celor care nu sunt de acord cu ei…
    Un mare maestru spiritual a spus candva discipolilor sai…”Sa va indoiti de orice si sa cercetati orice cu mintea voastra”…Discipolii l-au intrebat mirati: „Cum Maestre?…Si de tine sa ne indoim?”…La care el a raspuns linistit: „In primul rand !…de mine”…Intr-adevar, exista si posibilitatea sugerata de sfantul Augustin, ca uneori pentru a putea evolua, merge mai departe, trebuie sa renunti la intelect, in cazul in care nu mai face fata, si sa te bazezi doar pe credinta…Punctul asta de vedere, (care e aparent justificat de ceea ce se numeste intuitie, sau al saselea simt), a fost transformat de biserica in doctrina: „Crede si nu cerceta !”..Care a dus la uciderea prin ardere pe rug a mii de nevinovati, doar pentru ca au incercat sa isi puna intrebari legitime despre lumea in care traim.
    Eu va rog sa nu ardeti pe nimeni pe rug doar pentru ca isi pune intrebari, si cauta raspunsuri…Nimeni nu o sa fie judecat de Dumnezeu pentru asta.
    Doctrina „Crede si nu cerceta” e doar un mod de a subjuga oamenii si a ii transforma in sclavi la cheremul Bisericii, la fel cum e si citirea in biserica a textelor in limba latina – o limba moarta, fapt care indeparteaza enoriasii de intelesul scrierilor sfinte si face ca enoriasii sa fie doar spectatori si nu participanti activi la Liturghie.,e doar un mic exemplu…Claudiu e un inspirat, nimeni nu poate nega asta, cu exceptia celor prea indoctrinati, ca sa inteleaga despre ce e vorba in scrierile lui, sau a celor invidiosi si rai – adica prosti. Si asta e adevarat. Problema lui e ca, prins intr-o munca pe care o face din pasiune, fara a fi recompensat material, ia in serios si este iritat de atitudinea unor astfel de postaci sarmani cu sufletele inchiriate.

    ReplyCancel
  12. Viorel
    4 aprilie 2016 at 23:20

    Bravo omule, i-ai zis-o Cătălin, nu-și dă seama că suntem ca în Matrix.

    ReplyCancel
  13. Claudiu-Gilian Chircu
    4 aprilie 2016 at 23:51

    Cine e Cătălin?

    ReplyCancel
  14. jianu
    15 aprilie 2016 at 8:32

    A fost interesant

    ReplyCancel
  15. jianu
    15 aprilie 2016 at 8:34

    Ce îmi mai recomandati

    ReplyCancel
  16. paula
    22 aprilie 2016 at 9:34

    Buna Claudiu ti am citit cateva articole si sunt interesante.sunt botezata crestina dar nu prea am fost la biserica decat din an in paste si sincera sa fiu nu ma simt ok ptc vad cu cata inselaciune asa numita casa a domnului e de fapt un negot in toata regula tre sa mergi la biserik cu portofelu plin ..biblia coranul si alte carti „sfinte”sunt facute pe o perioada in care cel mai destept a castigat prin razboaie si sustinerea „credinciosilor”imparatie si bogatie sunt multe contradictii in biblie si e greu sa o intelegi cu cat iti pui semne de intrebare mai multe cu atat descoperi mai multe si sincera sa fiu am renuntat sa mai caut „adevarul”doctrina sfintei treimi as rugao pe Catalina daca vede sms sa imi ecplice si mie cum e cu dumnezeul capuchino 3 in 1?? De unde o mai fi aparut si asta? Ori e unu singur atotpiternic ori sunt 3? Totul se invarte in jurul consiliilor de la Niceea din 325 pana in 440 cand si „fecioara maria'” a inceput sa fie prezenta si omagiata..dar culmea nu se opreste aici nenea constantin era pagan inchinundu se la zeul soarelui de altfel de remarcat ca asa numitul nostru craciun sarbatorit pe 25 decembrie era data inchinata zeul soarelui..fratilor daca isus a existat el s a nascut undeva prin iunie asta au demonstrat istoricii oame ii de stiinta mai departe nenea papa Francisc spune urmatoarele..calendaru crestin este gresit cu cativa ani intarziat nenea Dionisie dobrogeanu nostru a incurcat calculele siii ink ceva la nasterea lui isus nu au fost nici un animal ..vaci boi staule si bla bla uri..nici nu avea cum doar nu era iarna era vara cand s a nascut si daca era dmnz incarnat cum mama naibi sa il crucifici? Pai tu te poti atinge de o entitate? Ati vazut la exorcizare vreun spirit? Poti sa il bati in cuie? Eu stiu ca ia forma trup si alte minuni dar e greu sa ii faci rau ca spiritu lui nu e una cu al tau se leapada iese in afara trupului in fine nu o sa ma inteleaga cuviinviosii..bun ce mai gasim in biblie pai sa vedem de ce la scoaterea demonilor isus a permis astora sa intre in porcii care stateau linistiti fiind un nr destul de mare de care nu imi aduc acum aminte si noi stim ca daca un demon pleaca se intoarce cu alti sapte ok adica isus in loc sa ii distruga pe acei demoni ii lasa in viata ca porcii saracii au sarit de pe munte si au murit intr un nr destul de mare dar demonii s au reintors cu ink 7 ajutoare mai bn lasa unu singur in om decat sa acoata unu si sa vina cu altii care se specifica ca sunt mai rai si mai puternici ca primu..Bvo isus multumim de ajutor.mai departe de unde mama dracu a gasit Cain sotie? Daca era masa tasu si fracsu pe care l a omorat? A ramas singur da acu Dmnz nu numai ca nu l a pedepsit dar l a si protejat si ii spune unde sa se duca..la est de eden in tara Noam?? De unde a luat sotie..ahaaaaa si tara aia de unde apare acolo? Daca se presupune ca nu mai erau altii oameni pe pamant? Sotia lui cine era..vreo sora minora de altfel ca altcnv nu se intelege ca ar putea fi..exmpl din biblie azi dati in cap la unu ce isi satisface poftele cu sora lui ..si voi de unde va ti nascut inmultit si alte bancuri? Din biblie reiese ca din incesturi. .ahhh si ink un lucru edenul era pe pamant in partea orientului raurile din biblie va lasa indicii siria iran turcia desertul ..eufrat havila astea duce la acele locuri de azi ei au pamantul mai bogat acolo e petrolu si alte minunatii si poate veti deschide ochii si veti intelege un lucru..fiul lui dmnz este denumire literala au mai fost si altii denumiti fii lui dmnz..si apoi daca el era dmnz din treimea voastra pe cruce el a strigat..dumnezeul meu pentru ce m ai parasit? Un dmnz se roaga la alt dmnz? Voi sunteti batuti in cap? Si cand spune eu ma duc la tatal meu si tatal vostru dmnz meu si dmnz vostru…adica isus era ca si noi uman divin nastere miraculoasa din..virgina..? Asta e un alt mister tu Claudiu ai explicat treaba asta dar fiecare pamantean cu frica de realitate se mai agata de ceva pt a putea trece prin viata ink nu am puterea sa declar cu mana pe inima ca nu exista dmnz..nu cred in popa in biserik in icoane si moaste traditiile craciunului si faptu ca pastele se schimba anual desii isus se presupune ca a murit si a inviat undeva prin 3 ..7 aprilie anu 33 ei schimba data pana pe 5 mai an de an de ce habar nu am..dar prefer sa spun ca exista entitati rele si bune si cred ca dincolo de explicatiile sgiintifice mai ecista si alte mistere nelucidate ce va fi dincolo de moarte nu o stie nimeni ca nu a venit nimeni sa ne spuna ce si cum si ink nu an tupeul necesar sa declar ca nu e dmnz in ceruri probabil asta e urma indoctrinarii desii am vazut muulte din si despre biblie ink mai am amprente si lasitatea mea o au cam peste 1 miliard de ” crestini” plus 1.7 miliarde musulmani si martorii lui iehova sunt destui si ei si nu mai stiu cati din biserica reformata baptisti si ce or mai fi ei religia este de natura ca te face sa urasfi pe cel ce nu e ca tn toate religiile sunt la fel am trait o pe pielea mea se bat cu pumnu in piept ca fiecare detine cartea adevarului si pana una alta mii de oameni au murit si mor in continuare pe baza religiei.meseria ta si pasiunea e ceva frumos dar trebuie sa fi tare ptc unii te vor felicita altii te vor injura si omenirea nu e gata sa traiasca liber teama si lasitatea vor mai domina muult de acum inainte .iar acum am sa iti spun o intamplare din viata mea…In cautare de adevar si dupa ce am studiat biblia versus coran versus martorii vroiam sa fac o schimbare in viata mea si am realizat ca toatw sunt la fel de rele si incurcate asa ca am renuntat ink nu am pronuntat ca nu cred in dmnz dar am spua ca biblia e o incurcatura de idei antice primitive..buuun acum o luna aproape am avut parte de un episod neplacut dormeam dar ceva ma tinea de picioare si simteam calambre curent electric furnicaturi in tot corpu ma smuceam sa deschid ochii dar nu puteam sa ma misc sa fac semnu crucii ca la asta apelam cu totii la fel nu puteam am inercat cumva am reusit cu greu si se opreau acele furnicaturi de 3 ori le simteam de 3 ori la semnu crucii se opreau intr un tz am deschis ochii si am zarit o umbra neagra dupa aceasta intamplare am inceput sa ma rog sa imi fac cruce sa fac de toate urmatoarele 2 saptamani noptile ma vizita in somn si imi cerea ceva ba ma punea sa ma uit in directia indicata de ea ba ma tinea de maini si vroia ceva nuj dar cand ma trezeam erau prezente urmele si pielea de gaina ink era pe mn prin casa se auzeau anumite zgomote ciudate am inceput sa tamai casa sa dau cu apa sfintita m am dus la biserica m am si spovedit si abia de 2 seri nu o mai vad in vis insa imi e frica de intuneric si nu pot sa stau sing in casa noaptea decat cu becurile aprinse televizor mobil leptop toata aparatura plus lumanari si evident la capatai „cartea sfanta”asa ca sincera sa fiu chiar nuj ce sa mai cred tu ai idee ce se intampla? Multumesc.si succes in viata!

    ReplyCancel
  17. Alina Gabriela
    22 decembrie 2016 at 16:50

    Sunt studenta la facultatea de filozofie a Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca si va citesc materialele cu mult interes inca de cand v-a aparut blogul. Am insa cateva neclaritati la care v-asi ruga sa-mi raspundeti, daca sunteti amabil:
    I. Daca Adam este Enki, cum ar putea fi Yahweh=Marduk? Ar insemna ca Yahweh, creatorul biblic al Vechiului Testament, l-a creat pe Adam=Enki, adica pe tatal sau propriu, pentru ca ati spus ca Marduk este fiul lui Enki!
    II. In articolul “Reiki” din Nov. 2011, afirmati ca Enki/Azazel/Ningiszida/Semyaza a fost pedepsit de Dumnezeul evreilor, amintind Cartea lui Enoh. Cum ar putea insa ca Marduk sa-si pedepseasca tatal, pe Enki?
    III. Cum ar putea Cristos, care, asa cum ati afirmat odata, este avatarul lui Enlil, sa-l certifice pe Marduk/Yahweh in Noul Testament, confirmand astfel implinirea scripturilor (a Vechiului Testament) referitor la venirea sa si sacrificiul sau, deci sa valideze spusele lui Yahweh, prin profetii sai evrei, si prin asta sa confirme pe fiul lui Enki, dusmanul sau?!
    IV. Daca Yahweh este Marduk, cum ar putea el sa interzica in Vechiul Testament (in cartile care formeaza Pentateuhul) vrajile, farmecele, ghicitul si blestemele, adica exact ceea ce tatal sau impreuna cu Veghetorii i-au invatat pe oameni anterior. Ar insemna ca fiul isi contrazice tatal!?
    V. Cum ar putea Yahweh sa vorbeasca cu el insusi in Cartea lui Iov, fiind in acelasi timp si Dumnezeu si Satana care incerca sa-l ispiteasca pe Iov: Poti sa-i faci orice numai de viata lui sa nu te atingi!?
    VI. In “Yahweh” spuneti ca Enki l-a creat pe Marduk cu Ninhursag in timp ce ea era sotia lui Enlil, deci cumnata sa, iar in “Zeii mesopotamienilor” spuneti ca Enki l-a facut pe Marduk cu Ninhursag pe timpul cand aceasta era sotia sa!
    VII. Daca Anu era suparat ca Enki s-a culcat cu Ninhursag, de ce nu era, de asemenea, suparat ca Enlil s-a casatorit cu aceeasi Ninhursag? De ce-I permitea fiului mai mic ceea ce nu-i permisese anterior fiului mai mare? In plus, cum de Enlil ar fi acceptat sa se casatoreasca cu Ninhursag, pe care o identificati in alte scrieri cu Isis/Innana/Istar/Astarte, adica cu amanta fratelui sau mai mare? Ceva e putred aici!
    VIII. In “Ragnarok” afirmati ca Rama este Enlil iar in “Zeii indienilor” spuneti foarte clar ca este Enki!
    IX. In “Nasterea lui Isus” si in “Posedarea lui Isus” lasati cititorii sa inteleaga ca dumneavoastra credeti ca Isus a existat si il echivalati cu Enlil, iar in unele raspunsuri date unor cititori la diferite comentarii, inclusiv in alte scrieri, afirmati ca el nu a existat si ca crestinismul este o inventie a lui Filon din Alexandria, adica in fond o minciuna!
    X. In unele articolele ati scris ca de cate ori s-a inmultit raul in lume zeul suprem a trimis cate un avatar (ex. Krisna, Isus, etc) al lui Enlil, fiul sau, iar in “Zeii indienilor” spuneti ca Krisna este Enki!
    XI. In articolul “Genealogia lui Isus” spuneti destul de clar ca Isus nu a fost fiu de Zeu ci doar un om care avea un tata verificabil istoric (soldatul roman Pandera), insa din articolul “Nasterea Domnului” rezulta ca Isus este avatarul lui Enlil, deci un zeu, fiul lui Anu), incarnat intr-un om!
    In speranta ca ma veti lamuri, cu multa stima,
    Alina Gabriela.

    ReplyCancel
  18. cristian alexandru
    18 ianuarie 2017 at 0:16

    O rugaciune spusa inainte de citirea unor subiecte periculoase de sminteala ajuta mereu.
    Nu am avut timp sa verific cele explicate, dar schimbul de replici intre Catalina si Claudiu a fost raspunsul la aceasta rugaciune. Aceeasi senzatie am avut-o si eu in timp ce parcurgeam comentariile si anume:
    1. Prima interventie a doamnei Catalina mi s-a parut incorecta moral, pentru ca a judecat inainte sa intrebe. Corecta si observatia lui Claudiu cu privire la acest fapt.
    2. Raspunsul elaborat, pertinent si inteligent al lui Claudiu care intr-un fel o pune cu botul pe labe (scuzati expresia) pe doamna Catalina.
    3. Raspunsul incredibil al Catalinei in care se simte smerenia aratata fata de Claudiu prin gresala facuta de dansa de a judeca fara informatii. Ba chiar a avut o expresie de genul ca se inclina in fata lui. Spre final doar a tinut sa semnaleze responsabilitatea pe care o avem fata de semenii nostri in a nu-i duce pe marginea prapastiei prin parerile noastre. Si chiar daca fugim de aceasta responsabilitate, in realitate raspundem pentru ea tocmai prin nivelul de inteligenta cu care ne mandrim ca il avem (de parca am facut ceva in sensul asta si nu doar l-am primit in dar). Se poate ca noi cei care ne am exprimat o parere gresita la un moment dat sa reusim sa revenim asupra ei si sa o corectam. Doar ca acea parere poate ramane ca o certitudine pentru un om mai slab de minte. Si poate o crede tocmai datorita respectului pe care il arata capacitatii intelectuale a celuilalt. Si aici lucrurile sunt clare. Cel ce a crezut, in slabiciunea lui, un lucru gresit, ii va fi iertat. Dar cel ce l-a smintit, chiar de isi va da seama la un moment dat de greseala, va raspunde cu propriul lui suflet pentru sminteala facuta.
    4. Dupa acel raspuns al Catalinei, la care sincer nu ma asteptam sa fie atat de calm, rational si de bun simt, a aparut Claudiu ca si cum ar scrie o alta persoana. De data asta inversunata si plina de ura.
    5. Si Catalina a observat acest lucru si a incercat fara jigniri sa il tempereze pe Claudiu (termenul a sminti nu inseamna o jignire).
    6. A urmat tavalugul de jigniri clare si pe fata nu numai la adresa persoanei in cauza ci la tot ce inseamna crestin si credincios.

    Pentru mine a fost o lectie evidenta de ce inseamna rugaciunea spusa la momentul potrivit. Deschide ochii si auzul ca sa se adevereasca „cel ce are ochi sa vada si cel de are urechi sa auda”.

    Azi am primit de la Domnul urechi si ochi si slava ii aduc!

    Ps. Da, sunt si eu parte din turma de oi proaste si nebune de pe lumea asta. Pentru ca mai bine sa fiu vazut prost si nebun pe lumea asta decat dincolo.

    Catalina, iti doresc iluminare dumnezeiasca, iar tie Claudiu liniste sufleteasca, pentru ca rau esti incercat!

    ReplyCancel
  19. Alina Gabriela
    6 februarie 2017 at 16:33

    Nu stiu dupa ce criterii intelegeti sa raspundeti sau nu cititorilor dvs.
    Se pare ca celor care va ataca si chiar va jignesc, le acordati spatii ample, fiind generos cu raspunsurile – probabil va incita/excita starile conflictuale – iar celor care chiar sunt interesati, in mod nepartinitor, de subiectele pe care le abordati si care doresc sa inteleaga in mod sincer, mai aprofundat, lucrurile despre care scrieti, le aratati o indiferenta suspecta.
    In aceste conditii nu pot decat sa trag concluzia ca, prins cu cioara vopsita pe care o prezentati drept papagal frumos colorat, sau altfel spus, descoperit cu contradictii flagrante in articolele dvs., pur si simplu taceti pentru ca efectiv nu stiti ce sa raspundeti ! Ceea ce inseamna ca sunteti un semidoct incompetent in aceasta materie – istoria religiilor si mitologie – pentru care nu aveti studii de specialitate, erijindu-va insa intr-un specialist doct, cand in realitate nu sunteti decat un banal impostor, sau daca preferati, un jalnic pacalici !

    ReplyCancel
    • Claudiu-Gilian Chircu
      10 februarie 2017 at 23:26

      Sper că nu ești atât de frustrată mereu ci doar te-am prins în perioada nefastă a lunii. Altfel ar fi destul de grav. Pentru tine, că pe mine nu mă afectează frustrările necunoscuților.
      Nu ți-am răspuns pentru că n-am văzut rostul să dau explicații unui șir de aberații. Îmi place să cred că mă exprim destul de bine și nu pot pricepe cum ai tras 11 concluzii greșite din ceea ce exprim. Dacă mii de oameni au înțeles ce am scris iar tu nu, înseamnă că problema e la tine. Iar dacă nu ai înțeles din prima, de ce să mă obosesc să explic ceea ce ar fi trebuit să înțelegi singură? Și nu ceri o singură explicație, ci 11! Îți dau un singur exemplu de înțelegere complet eronată: nu am spus niciodată că Iisus a existat, ci doar că este un personaj inventat de Philon după modelul lui Enlil. Dacă ție ți se pare că dau de înțeles că e un personaj real, atunci mai bine te apuci de citit ceva mai simplu. Cărți de colorat, de exemplu. La restul nelămuririlor nu mă mai deranjez să dau explicații, pentru că pare o pierdere de timp inutilă. Dacă ai fi avut capacitatea de a înțelege, ai fi înțeles din prima, la fel ca restul. Spre binele tău, sper că ești măcar frumoasă.
      Să fii iubită!

      ReplyCancel
  20. Viorel calin
    15 decembrie 2017 at 16:29

    Oau multe s-au mai scris pe aici. Vreau doar sa las un mesaj scurt. Domnule Claudiu va apreciez pentru studiul si cunostintele dvs si poate aveti dreptate, dar ce ramane de necontestat sunt mii de vieti schimbate de aceasta Biblie, acest Dumnezeu , acest Isus. Eeu personal cred in Dumnezeu si in Isus Fiul Lui. Va las doar o intrebare : Daca Biblia ar fii adevarat si tot ce spune ea, sa presupunem ca ar fi adevarat . Daca ar fi adevarat ca exista un Dumnezeu drept si sfant si plin de dragoste care pentru noi nistea pacatosi l-a trimis pe Fiul Lui sa ne salveze si sa ne ierte de pacat prin moartea Lui pe cruce prin sangele Lui varsat, daca ar fi adevarat si El intr-adevar va iubeste si si-a dat viata pentru dvs. Sa presupenm ca tot ce am spus ar fi adevarat, CARE AR FI RASPUNSUL DVS? L-ati urma ? Ati crede in El, s-au ati continua pe drumul dvs tot asa . Fiti sincer. Atat ! Dumnezeul meu sa va binecuvinteze!

    ReplyCancel
  21. IQ100
    21 ianuarie 2018 at 9:56

    Daca ar fi adevarat ca 2ori2 fac 5, mi-as da seama fie ca visez fieca cineva m-a dus la camera 101.Daca as crede ca sunt dus cu capul (fii catre sunt tati, sacrificii, consum de sange, pacate, majuscule, texte prefabricate ca la # rezist nazist) as avea bunul simt cu ultimele faramede ratiune, sa nu zapacesc si pe altii la cap.Ptca macar bunul simt mi-ar ramane.
    Miide vietI??Sute milioane si miliarde: schimbate ; mai multe in rau decat in bine;genocide, Inchizitie, vanatoare de vrajitoare, cruciade, un mileniu de obscurantism si tortura numai in Europa, sclavie, distrugere de civilizatii aborigene in numele „iubirii” lui christos,razboie intra-crestine, arderi pe rug ( Ioana d’Arc, Giordano Bruno, urmate de…scuze).Mie mi-ar fi scarba si rusine sa ader public la o religie cu un asemenea istoric.Si IMI ESTE ca am putut fi crestin 5-6 ani din viata.dar tot raul spre bine.Am cunoscut religiea crestina direct.Asa cum o cunosc acum ascvultand la radio Vocea Evangheliei citate din o carte plina de incesturi, torturi, violuri,(eventual incest +viol, fioul lui Solomon de si-a vioplav sora vitrega) sacrificii de oameni si animale, genocide, paricide, fraticide ( cain sin Abel) , hotii ( Iosif pe frati si pe tata) pruncucideri, pedofilii ( Irod si cu mama , si cu fiica, ca doar nu crezi ca salomeea a ‘dansat- a facut strp tease de fapt), sodomii, homo si bisexualitati („iubirea ta, frate Ionatane, mi-a fiost mai presus decat iubireadefemeie”) , super mega cu*rvasarii (Estera si cu fratele sot si cu Imparatul) , bestialitati ( iti dau citatedin ‘crva babilonului ce admira puterea armasarilor si ‘scurgerea” magarilor).Cartea aceea se numeste Biblie.si unii jura cu mana pe ea.

    ReplyCancel

Lasă un răspunsAnulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Claudiu-Gilian Chircu
25 martie 2015 27 Comments Religiebiblia, crestinism, genealogie, iosif, isus, maria, religie, testament3,797
Meta
  • Autentificare
  • Flux intrări
  • Flux comentarii
  • WordPress.org
Comentarii recente
  • Mihai Tetraru la Divina parodie 2. A fost odată… pe la nemți
  • Claudiu-Gilian Chircu la EZ 7. Cartea akkadienilor
  • MIHAI TETRARU la EZ 7. Cartea akkadienilor
  • Claudiu-Gilian Chircu la EZ 7. Cartea akkadienilor
  • MIHAI TETRARU la EZ 7. Cartea akkadienilor
Produse
  • Carte „Secretele zeilor” (3 volume) Carte „Secretele zeilor” (3 volume) 110,00 lei
  • Carte „Secretele Sionului” Carte „Secretele Sionului” 69,99 lei
  • Carte „Secretele Olimpului” Carte „Secretele Olimpului” 54,99 lei
  • eBook „The Secrets of the Gods” (pdf) eBook „The Secrets of the Gods” (pdf) 50,00 lei Prețul inițial a fost: 50,00 lei.35,00 leiPrețul curent este: 35,00 lei.
  • eBook „Secretele zeilor” (pdf) eBook „Secretele zeilor” (pdf) 35,00 lei
Abonare la blog via email

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te celorlalți 399 de abonați.
Categorii
  • Diverse (81)
  • Pe urmele zeilor (36)
  • Politică (16)
  • Povești nemuricioase (92)
    • 1. Divina parodie (12)
    • 2. Dacia preisterică (12)
    • 3. Războii stelelor (12)
    • 5. Avangardienii galaxiei (1)
    • 7. Jurnalul lui Făt-Frumos (1)
    • Confuckyous: Concepții anticoncepționale (29)
  • Presă (85)
  • Religie (39)
  • Seria „Secretele zeilor” (154)
    • 1. Secretele Zeilor (103)
      • The Secrets of the Gods (50)
    • 2. Demonii Roșiei Montane (12)
    • 3. Secretele Sionului (17)
    • 4. Evanghelia zeilor (11)
    • 5. Secretele Olimpului (10)
ianuarie 2026
L Ma Mi J V S D
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« nov.    
Arhive
Articole recente
  • Avangardienii galaxiei – Capitolul 1 2 noiembrie 2025
  • Războii stelelor – Episodul 12. Frăția belciugului 28 august 2025
  • Războii stelelor – Episodul 11. Muma balaurilor 22 august 2025
  • Războii stelelor – Episodul 10. Descântec de greață și șoc 17 august 2025
  • Războii stelelor – Episodul 9. Clonele 7 iunie 2025
  • Războii stelelor – Episodul 8. Asteroidul 4 mai 2025
  • Războii stelelor – Episodul 7. Tribul lui Cain 27 aprilie 2025
  • Războii stelelor – Episodul 6: Neandertalienii 20 aprilie 2025
  • Războii stelelor – Episodul 5: Tribul lui Abel 2 martie 2025
  • Războii stelelor – Episodul 4: Adam și Eva 12 ianuarie 2025
Orice donație este binevenită.
Comentarii recente
  • Mihai Tetraru la Divina parodie 2. A fost odată… pe la nemți
  • Claudiu-Gilian Chircu la EZ 7. Cartea akkadienilor
  • MIHAI TETRARU la EZ 7. Cartea akkadienilor
  • Claudiu-Gilian Chircu la EZ 7. Cartea akkadienilor
  • MIHAI TETRARU la EZ 7. Cartea akkadienilor
  1. Mihai Tetraru pe Divina parodie 2. A fost odată… pe la nemți11 martie 2021

    Foarte fain! Genial

  2. Claudiu-Gilian Chircu pe EZ 7. Cartea akkadienilor26 februarie 2021

    Pentru puțin!

  3. MIHAI TETRARU pe EZ 7. Cartea akkadienilor10 februarie 2021

    Multumesc frumos!

  4. Claudiu-Gilian Chircu pe EZ 7. Cartea akkadienilor10 februarie 2021

    Acest capitol este rezumatul unui fragment din „Secretele zeilor”, cuprins în capitolele 43-44-45. Acolo găsiți pe larg povestea lui Avraam.…

  5. MIHAI TETRARU pe EZ 7. Cartea akkadienilor7 februarie 2021

    Foarte interesant si util! Oricum eram convins ca Biblia e o compilatie din diverse cronici! Dar am o nedumerire: neamul…

Cele mai vizualizate articole
Sateliții, protestele și carantina
30 martie 2020
40,143 views
SS 1. Hitler – Mesia sau Antihrist?
8 ianuarie 2013
18,123 views
Ni se pregătește Apocalipsa?
28 martie 2020
14,542 views
Meta
  • Autentificare
  • Flux intrări
  • Flux comentarii
  • WordPress.org
2010 © Secretele zeilor
%d